życie umysłowe

Najlepszy blog o rzeczach oczywistych. Niby oczywistych

Porzucony przez żonę. Bunt robotów

Miałem nażłopać się piwa. Akurat się nażłopałem. Teściową musiałem odwieźć samochodem do domu. Ale dziś się nażłopię. Piwa, wódki, wina! Wszystkiego. Jak patrzę na weekendową instrukcję obsługi to rodzi się we mnie bunt. Prawdziwy! Gniewny! Jak można być tak nieludzkim, żeby ludziom zgotować taki los na weekend. Czy my jesteśmy robotami?!  Czy weekend jest po to, aby czytać Mizołki (cholera wie, kto to taki, muszę się zainteresować), rozwiązywać kaktuski (trudne zadania z matematyki, za moich czasów na poziomie ósmej klasy, dziś walą to już w czwartej, więc coraz bardziej nie nadążam), powtarzać angielski. I to przez dwa dni. 5 kaktusków dziś, 5 jutro.5 powtórzeń dziś, 5 jutro. Srutro! Dziecko dostało przecież wczoraj szóstkę i piątkę! Bunt!!! Wyjeżdżamy na grzyby do Puszczy Białowieskiej. I to na dwa dni.
Problem jest taki, że trzeba jeszcze dziecko przekonać do buntu. To co dla ciebie jest buntem, dla twojego dziecka może być karą.

Dla mojej córeczki jest. Zbieranie grzybów to kara. Bunt byłby wtedy, gdyby te grzyby były wirtualne na ekranie smartfona, a ich zbieranie byłoby grą komputerową, Do takiego buntu nie trzeba jej przekonywać. Ale to byłby bunt niepedagogiczny. Bezwartościowy, a nawet szkodliwy wychowawczo. Żeby się wytłumaczyć przed żoną ( niezły ze mnie buntownik, który musi tłumaczyć się przed żoną) trzeba tę wyjątkową niesubordynację uzasadnić pedagogicznie.
– Pojedziemy do największej i najstarszej puszczy w Europie – zachęcam
– I co z tego?
– Praktycznie poznamy pracę przyrodnika, o której się tyle uczyliśmy (jest uzasadnienie pedagogiczne!)
– Już znam, dostałam z przyrodnika piątkę z plusem.
– Ale sobie utrwalisz, weźmiemy lupę, będziemy podglądać ptaszki i uczyć takiego chodzenia po lesie, żeby nie łamać gałązek i nie płoszyć zwierzyny.
Patrzy na mnie, jak na kretyna. – Sam sobie chodź tak po lesie. Ja wolę się w lesie wybiegać
Trudno. Niech się zwierzyna zesteresuje. – No to się wybiegasz.
– Wolałabym pływać. W basenie w Druskiennikach. Gabrysia (koleżanka z klasy) tam będzie w weekend w wodnym miasteczku. Mama powiedziała jej, że może całe dni siedzieć na basenach i nie robić jakiś głupich kaktusków
Niestety, na bunt w Druskiennikach mnie nie stać. czyli przechlapane. Ale, pojawia się nadzieja.
– A ognisko w tej puszczy będzie?
– Pewnie, że będzie
– A pieczenia kiełbasek!
– Ile tylko będziesz chciała.
Zwycięstwo!!! Bunt stał się faktem. Ona przy tym ognisku naje się kiełbasek, ja nażłopię czego się tylko da.
Gówno. Na godzinę przed wyjazdem, grając na smartfonie córeczka mówi, że z tymi kiełbaskami, to tylko się tak zastanawiała. Szlag człowieka może trafić. Ma 10 lat a zachowuje się jakby miała 30, czyli co pięć minut zmienia zdanie. Nie wiem, może w związku z tymi kiełbaskami przypomniała sobie, że wczoraj z tych amerykańskich groszków najbardziej nie smakowały jej nie te o smaku wymiocin, tylko kiełbasy.
Zabiorę jej smartfona (bardzo pedagogiczne!) zobaczymy, co się stanie.
cdn

4 comments on “Porzucony przez żonę. Bunt robotów

  1. Ida Szwaczko
    3 Październik 2015

    słabo Ci ten bunty wychodzą. Już zaczynam obstawiać – nażłopie się czy nie…

    Lubię

  2. Ida Szwaczko
    3 Październik 2015

    Ten komentarz został usunięty przez autora.

    Lubię

  3. Konrad Kruszewski
    4 Październik 2015

    Bo jestem już dość spóźnionym buntownikiem

    Lubię

  4. dee4di
    19 Sierpień 2016

    Moja córka ma 13 lat i u niej bunt na całego! Przeciw nam

    Lubię

Skomentuj

Information

This entry was posted on 3 Październik 2015 by in Bez kategorii.

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Follow życie umysłowe on WordPress.com

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Statystyki bloga

  • 550,945 hits
