życie umysłowe

Najlepszy blog o rzeczach oczywistych. Niby oczywistych

Zmieniam płeć. Ja – złodziej.

 

Ukradziony koszyk w moim domu, czyli ja – złodziej


Kobiety mają zdolność do zapamiętywania większej ilości nieistotnych, przypadkowych informacji i obiektów. Dlatego też łatwiej wyszukują przedmioty pośród innych. Przydaje się to w domu, gdzie trzeba pamiętać położenie wielu niepotrzebnych rzeczy. Mężczyźni potrafią zapamiętać tak dużą ilość informacji tylko wtedy, kiedy tworzą one jakąś logiczną całość, albo mają dla nich jakieś znaczenie. Tyle nauka. A w praktyce?
W przedpokoju stoi koszyk.Taki, jak na zdjęciu, bo zdjęcie jest prawdziwe. I koszyk takoż. Tylko skąd tu się wziął, bo ewidentnie nie pasuje do naszego mieszkania. Pewnie żona przyniosła. No, tak. Najlepiej wszystko zwalić na kobietę. Nie mogła przynieść, bo jej nie ma. Tylko ja jestem. I nikogo poza mną. Dziecko w szkole, żona w pracy, koszyk na podłodze w przedpokoju.

Ale, ale. Trzy godziny temu wychodziłem do sklepu. Trzy godziny potrzebowałem na dostrzeżenie, że mam koszyk, który stamtąd podpierniczyłem . Żonie po powrocie dostrzeżenie tego faktu zajęło jakieś 30 sekund.
Teraz trzeba ustalić, z jakiego sklepu. Bo oczywiście nie z Wedla. Takich sklepów tu nie ma. W okolicy są trzy inne. Wszystkie spożywcze, więc to utrudnia sprawę, bo po produktach nie da się ustalić źródła. Z jednego z nich wywlokłem koszyk razem z kupionymi tam produktami. Wszystko bez udziału świadomości. Zapłaciłem? Chyba zapłaciłem, bo inaczej by mnie zatrzymali. Zaraz, zaraz. W jednym sklepie jest ochrona. A jak jest ochrona, to chyba nie pozwoliłaby mi wyjść z ich koszykiem. Ten sklep mogę wykreślić.
Błąd, żona tylko raz rzuciła okiem i uznała, ze koszyk jest właśnie z tego sklepu. Po diabła zatrudniają w nim ochronę!
Jak zatem widać, naukowe twierdzenia są prawdziwe.
A uczciwość? Koszyk jest już ukradziony, chodź bez udziału świadomości. Ale nieświadomość nie zwalnia od odpowiedzialności, pozwala liczyć jedynie na łagodniejszy wyrok. A skoro jestem winny, to może nie warto koszyka oddawać? Nikt kradzieży nie zauważył. A przedmiot jest praktyczny. Można w niego coś zapakować, albo iść na grzyby.  Co robić? Prawdziwy dylemat. Jak w takiej sytuacji zachowuje się mężczyzna.
Na to pytanie odpowiada testosteron. Naukowcy wyjaśniają się, że jego obecność powoduje u mężczyzn mniejszą skłonność do oszukiwania. A zatem skoro chcę zmienić płeć, powinienem tego koszyka nie oddawać.
Co zrobię? A to już zależy od mojej pamięci. Niestety, jutro mogę już nie pamiętać, że ten koszyk mam.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 12 Październik 2015 by in Bez kategorii.

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Follow życie umysłowe on WordPress.com

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Statystyki bloga

  • 527,752 hits
