życie umysłowe

Najlepszy blog o rzeczach oczywistych. Niby oczywistych

Narty na roztopionym śniegu

Jedziemy z córką na narty. Od tygodnia o tym rozmawialiśmy. A teraz w połowie drogi córka mówi: Tatusiu, a jak już tam zajedziemy, to będziemy musieli jeździć na tych nartach?
image

Wysiadam! W połowie drogi wysiadam! To po co my w ogóle wyszliśmy z domu? Po co zabraliśmy ze sobą sprzęt narciarski? Po co? Po co? Po co?
Powinienem zadać jej te pytania, ale nie zadaję, ponieważ wiem, że i tak nie uzy.kam odpowiedzi. Jestem spóźnionym ojcem. Moi rówieśnicy już mają dorosłe dzieci, a ja mam dziesięciolatkę, której staram się objaśniać świat, który objaśniać coraz trudniej.
– W sumie to dobrze, że nie wybraliśmy się daleko – myślę – żadne Dolomity, w które uwielbiałem jeździć dawniej, czy choćby Tatry, w które jeżdżdżę teraz, bo mi się już nie chce gnać do Włoch. Jedziemy na górkę w Szelmencie, która jest ze dwadzieścia razy mniejsza od Marmolady. Dwadzieścia razy mniejsza, ale tylko dwa razy tańsza. Taka ciekawostka. Na szczęście jedziemy tylko na jeden dzień, więc się nie wykosztuję. Tym bardziej, że Weronka nie jest chętna do jeżdżenia.
Nie rozumiem, kiedy ja byłem dzieckiem, większe szczęście nie mogło mnie spotkać, niż zjechanie z jakiejś górki na nartach. Na nartach!? Na sztachetach! Sąsiad mi z nich narty wystrugał.
A potem, w młodości, co roku w Karpaczu. Z Małej Kopy. Po muldach wielkiści konia! Na Polsportach z wiązaniami Beta. Kumplowi kiedyś takie wiązanie wbiło się w udo. Do nocy usiłowaliśmy mu w schronisku Strzecha Akademicka zatrzymać krwawienie. Nie udało się i dwóch pijanych goprowców (już rozpoczęli imprezę wieczorną) musiało go toboganem zwozić na dół.
Strzecha Akademicka to było kultowe miejsce z legendarną kierowniczką. Poszedłem raz do niej z pretensjami, bo było w pokoju nieogrzewanym tak zimno, że nawet w kurtce nie dało się wytrzymać. A ona do mnie, jak ten palacz w Misiu: O tej porze roku, w tej strefie geograficzej musi być zimno. – A można coś zrobić, żeby było ciepło? – Można. Niech se pan nachucha.
Ale w ogóle nam to nie przeszkadzało. Chcieliśmy jeździć. A córka dziś mnie w połowie drogi na narty pyta, czy musimy jeździć na nartach! Żeby jeszcze nie umiała. Ale ledwo zaczęła chodzić już stawała co roku w górach na nartach. A teraz to już tylko internet, jedynie to ją ciekawi. Woli na nartach jeździć w internecie
Na miejscu okazało się, że śnieg mimo dużej odwilży jeszcze całkiem nie zsunął się z góry. Szału nie ma, ale da się jeździć. Plan jest taki. Meldujemy się w pokoju. Przebieramy się i idziemy na stok. Jeździmy do obiadu, potem odpoczynek i wieczorem znowu na narty, bo stoki są oświetlone. Rano znowu na narty, po południu wracamy do domu.
image

Jest 17.00. Leżymy w pokoju i wkurzamy się na słaby zasięg internetu. Udało się zrealizować pół planu, drugie pół realizowane nie będzie. Już nam się nie chce. Pojeździliśmy przed południem i wystarczy. Weronka przejechała całą czarną trasę na pupie i się trochę wystraszyła. A ja udaję, że mi się chce, więc ją namawiam na wieczorną jazdę. Ale tylko dlatego, ponieważ wiem, że się nie zgodzi.
Prawdę mówiąc, czy my musimy podczas wyjazdu na narty na nich jeździć?

3 comments on “Narty na roztopionym śniegu

  1. Wera
    31 Styczeń 2016

    Hej! Jeszcze trochę pomyślisz i kto wie co napiszesz …:D Przypominam , że to ty wywaliłeś się 10 razy …

    Weronika
    UKOCHANA CÓRECZKA

    Lubię

  2. Pingback: Wieś Ateny. Znicze na lodzie | życie umysłowe

  3. SlawekPS
    25 Kwiecień 2016

    He he. Znam to. Też tak mam. 😦 A im będzie starsza tym będzie gorzej. Na szczęście do pewnego momentu.🙂

    Liked by 1 osoba

Skomentuj

Information

This entry was posted on 30 Styczeń 2016 by in Bez kategorii.

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Follow życie umysłowe on WordPress.com

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Statystyki bloga

  • 527,752 hits
