życie umysłowe

Najlepszy blog o rzeczach oczywistych. Niby oczywistych

Bar, czyli w poszukiwaniu mięsa

Jak wszystko było na kartki – zapytała mnie córeczka – albo i w ogóle nie było, to co wyście w tym PRL-u jedli? Trochę mnie przytkało. Nie wszystko pamiętałem. Co myśmy żarli!? Na szczęście znalazłem w sieci tą barową „tablicę ogłoszeń” i wspomnienia wróciły

Z czego był sznycel jarski? Nie pamiętam! Kotlety ziemniaczane z sosem pieczarkowym? Te pamiętam doskonale, bo w studenckim barze tylko takie były. Ale menu tu sfotografowane nie pochodzi ze studenckiej stołówki, tylko z poważnego baru. Takiego jak w „Misiu”.

Widać, że fotograf nie miał odpowiedniego obiektywu, bo nie udało mu się objąć całego jadłospisu (tak się wtedy mówiło i pisało), tylko musiał go podzielić na dwie części. Jak się dobrze przyjrzycie, odczytacie nazwy potraw i ceny, za jakie je kupowaliśmy

sm0_40-7-13-1

 

sm0_40-7-13-2

Są tu rzeczy zaskakujące. Na przykład w dziale twarożki kaszanka podsmażana, zaś wśród dań z jaj – fasolka po bretońsku. Wstawiona tam chyba dla jaj

Ja poszukiwałem w tym jadłospisie mięsa. I znalazłem! Boczek! W jajecznicy na boczku. Choć nie pamiętam, abym wówczas w takiej jajecznicy spotkał się z czymś innym niż cebula.

  • Właśnie to jedliśmy – pokazałem córce menu. Rzuciła okiem, chwilę zatrzymała wzrok na deserach, potem spojrzała na mnie z politowaniem i powiedziała: Ale rzyg!

One comment on “Bar, czyli w poszukiwaniu mięsa

  1. Tadeusz
    15 Wrzesień 2016

    Przecież to był bar mleczny! Najtańsza podstawa żywieniowa, bardzo pożyteczna, i bardzo jej obecnie brakuje.!

    Lubię

Skomentuj

Information

This entry was posted on 15 Wrzesień 2016 by in fotografia, historia, internet, jadłospis, kuchnia, Polska Ludowa, PRL, społeczeństwo, wegetarianizm and tagged , , , , .

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Follow życie umysłowe on WordPress.com

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Statystyki bloga

  • 550,746 hits
