życie umysłowe

Najlepszy blog o rzeczach oczywistych. Niby oczywistych

Niby konno, ale jednak za uzdę

Unikalne zdjęcie. Olbrychski Daniel wjeżdża konno na salę balową. Koń jest siwy. Olbrychski we fraku. Zdjęcie czarno-białe. Goście w garniturach i sukniach balowych. Wtargnięcie wyglądało na szalony i fantazyjny eksces. Ale gdzie i kiedy to było? 

635525981963261119

W hotelu Victoria, w Warszawie.  U początków III RP. W 1992 roku. Wbrew pozorom nie miało to nic z szaleństwa. Wjazd był zaaranżowany, choć nie do końca wszystko potoczyło się według scenariusza. Miał uatrakcyjnić 38. finał Turnieju o Szablę Wołodyjowskiego, który właśnie w Victorii się odbywał i był nie tylko wydarzeniem  sportowym, ale i towarzyskim.

– Raz wjechałem na koniu na imprezę – wspominał to wydarzenie Olbrychski w wywiadzie dla Galii, tak jakby było ono szalonym wybrykiem. – I nie było to w Adrii. Wieniawa-Długoszowski nie mógł przed wojną wjechać do Adrii, bo tam były schody w dół, a żaden koń nie umie schodzić po schodach w dół. Natomiast ja wjechałem konno do hotelu Victoria. Wjechałem w smokingu na siwym koniu. Ten koń naprawdę był posłuszny i zrównoważony psychicznie. Jak tylko wjechałem, to natychmiast reflektory skierowały się na nas i ja już nic nie widziałem. I koń też nie. Orkiestra zagrała bardzo głośno. Koń stanął dęba między stoliczkami. Nie wiedziałem, na co on opadnie. Ostatecznie udało się, nikogo nie stratowałem. Ja żyję i koń też.

Nie do końca było jednak tak, jak aktor wspomina. Po pierwsze, nie był to fantazyjny wybryk, choć na zdjęciu już tego nie widać, Olbrychski siedział na koniu, ale koń został wprowadzony na salę za uzdę. Było więc z Olbrychskim tak, jak z Wieniawą – trochę faktów, trochę legendy. Po drugie, nie obyło się bez strat. Koń zarzucił zadem i wywrócił jeden ze stolików. Dwie damy musiały salwować się ucieczką, niezbyt paniczną, bo zdążyły uratować przed rozlaniem swoje drinki, unosząc je ze sobą.

 

Skomentuj

Information

This entry was posted on 16 Październik 2016 by in fotografia, historia, Polska, sport, społeczeństwo and tagged , , , .

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Follow życie umysłowe on WordPress.com

Kategorie

życie umysłowe na facebooku

Statystyki bloga

  • 550,746 hits
